Thursday, March 31, 2011

Miracle "Mother of the Book part 8"

In the Name of Allah. The Most Beneficent, the Most Merciful    


Almight Said, For Every News There Is A Fact, For Everything There Is An Appointed Term And (TIME) You Will Come To Know. (V6:67)



 “3 Tahapan Bayi dalam Rahim”

Dalam Al-Quran, hal itu berkaitan bahawa manusia diciptakan dalam proses 3-tahap dalam rahim ibu.



بسم الله الرحمن الرحيم


Firman Allah Taala,  

Ia menciptakan kamu dari diri yang satu (Adam), kemudian Ia menjadikan daripadanya - isterinya (Hawa); dan Ia mengadakan untuk kamu binatang-binatang ternak delapan ekor: (4) pasangan (jantan dan betina). Ia menciptakan kamu dalam kandungan ibu kamu (berperingkat-peringkat) dari satu kejadian ke satu kejadian.  Dalam 3 suasana yang gelap-gelita.  Yang demikian (kekuasaanNya) ialah Allah Tuhan kamu; bagiNyalah kekuasaan yang mutlak; tiada Tuhan melainkan Dia; oleh itu bagaimana kamu dapat dipesongkan (dari mematuhi perintahNya)? Surah 39: Az-Zumar: Ayat: 6 (The Troops) - سورة الزمر

Almighty Said: He created you from one soul. Then He made from it its mate, and He produced for you from the grazing livestock eight mates. He creates you in the wombs of your mothers, creation after creation,within 3 darknesses. That is Allah , your Lord; to Him belongs dominion. There is no deity except Him, so how are you averted? Surah 39: Az-Zumar: Ayat: 6 (The Troops) - سورة الزمر

Seperti yang akan difahami, hal ini ditunjukkan dalam ayat ini bahawa manusia diciptakan dalam rahim ibu dalam 3 tahap yang berbeza. Memang, biologi moden telah mendedahkan itu embrio perkembangan bayi berlangsung di tiga kawasan yang berbeza dalam rahim ibu. Hari ini, di semua buku pelajaran embriologi dipelajari di fakulti perubatan, hal ini diambil sebagai unsur pengetahuan dasar. Misalnya dalam Basic Human Embryology, teks rujukan asas dalam bidang embriologi, fakta ini dinyatakan sebagai berikut: "Kehidupan dalam rahim memiliki 3 tahapan: 

Pre-embrionik; pertama 2 setengah minggu, embrio, sampai akhir dari, minggu 8 dan janin, dari 8 minggu untuk bekerja." 

*(18 ) Fasa ini merujuk pada tahap perkembangan yang berbeza dari bayi. Secara ringkas, ciri-ciri utama dari tahap-tahap perkembangan adalah sebagai berikut:

<  “Tahap Pra-Embrio” >

Pada tahap pertama, zigot tumbuh oleh bahagian, dan ketika itu menjadi cluster sel, menanam dirinya dalam dinding rahim. Sementara mereka terus tumbuh, sel-sel menyusun dirinya dalam 3 lapisan.



                                                           <  “Tahap Embrio” >

Fasa kedua berlangsung selama lima setengah minggu, di mana bayi disebut "embrio". Pada tahap ini, organ dan sistem asas tubuh mulai muncul dari lapisan sel.



<  “Tahap fetus” >

Dari tahap ini dalam, embrio disebut sebagai "fetus". Fasa ini bermula pada minggu kelapan kehamilan dan berlangsung sampai saat kelahiran. Ciri khas dari tahap ini adalah bahawa janin kelihatan seperti seorang manusia, dengan, tangan wajah dan kaki. 

Walaupun hanya 3 cm. panjang awalnya, semua organ syarikat telah menjadi jelas. Fasa ini berlangsung selama kira-kira 30 minggu, dan perkembangan berlanjut hingga minggu kelahiran.


Dalam ayat 6 dari Surah Zumar, hal ini menunjukkan bahawa manusia diciptakan dalam rahim ibu dalam 3 tahap yang berbeza. Memang, embriologi moden telah mendedahkan bahawa pembangunan embrio bayi berlangsung dalam 3 daerah berbeza dalam rahim ibu.

Maklumat mengenai perkembangan di dalam rahim ibu menjadi sedia hanya selepas pemerhatian dengan peralatan moden. Namun, seperti banyak fakta ilmiah yang lain, potongan-potongan maklumat yang diberikan dalam ayat-ayat Al-Quran dengan cara yang ajaib. Fakta bahawa maklumat yang terperinci dan tepat tersebut diberikan dalam Al Qur'an pada saat orang mempunyai maklumat yang terhad mengenai hal-hal perubatan adalah bukti nyata bahwa Al Qur'an bukanlah perkataan manusia, tetapi firman AllahSubha-nahu-wa-taala.

“Susu Ibu”

Susu ibu adalah campuran tak tertandingi yang dicipta oleh Allah baik sebagai sumber makanan-sangat baik untuk bayi yang baru lahir, dan zat yang meningkatkan daya tahan terhadap penyakit. Bahkan makanan bayi buatan yang dihasilkan oleh teknologi saat ini tidak dapat menggantikan sumber nutrisi ajaib. Setiap hari, manfaat baru dari susu ibu ke bayi dijumpai. Salah satu fakta bahawa ilmu pengetahuan telah menemui tentang susu ibu adalah bahawa menyusui sampai 2 tahun selepas kelahiran adalah sangat bermanfaat *(19)  Tuhan memberi kita maklumat penting ini, yang ditemui oleh ilmu pengetahuan hanya sangat baru-baru ini, dengan ayat ". . . menyapihnya berada di 2 tahun . . .  " 14 abad yang lalu.

بسم الله الرحمن الرحيم

Firman Allah Taala,  

Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya), dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa 2 tahun; (dengan yang demikian) bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua ibubapamu; dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan). (Al-Quran, 31:14)

Almighty God says in the Holy Quran: And We have enjoined upon man [care] for his parents. His mother carried him, [increasing her] in weakness upon weakness, and his weaning is in 2 years. Be grateful to Me and to your parents; to Me is the [final] destination. (Al-Quran, 31:14)

Next Article  > > > Identiti di Cap Jari


Prophet of AllahShallallahu Alaihi wa Sallam Said: Three hundred fourteen (314) among those who are female, joined the AlMahdi who will act on the leader are doing wrong and uphold justice as hoped for by everyone. After that, there is no longer good on this earth is more than good at the time of AlMahdi. Sabda Nabi Shallallahu Alaihi wa Sallam: Tiga ratus empat belas (314) orang yang diantaranya adalah perempuan, bergabung dengan AlMahdi yang akan bertindak ke atas setiap pemimpin yang berbuat zalim dan menegakkan keadilan seperti yang diharap-harapkan oleh semua orang. Setelah itu, tidak ada kebaikan lagi dimuka bumi ini yang melebihi pada masa AlMahdi.

No comments: